2009年12月15日 星期二

飄雪 / Can You Tell Me Now?

陳慧嫻 - 飄雪
作曲:K.KUWATA / 作詞:簡寧

又見雪飄過,飄於傷心記憶中,
讓我再想你,卻掀起我心痛。

早經分了手,為何熱愛尚情重,
獨過追憶歲月,或許此生不會懂。

又再想起你,抱擁飄飄白雪中,
讓你心中暖,去驅走我冰凍。

冷風催我醒,原來共你是場夢,
像那飄飄雪淚下,弄濕冷清的晚空。

原來是那麼深愛你,
此際伴著我追憶的心痛。

又見雪飄過,飄於傷心記憶中,
讓我再想你,卻掀起我心痛。

早經分了手,為何熱愛尚情重,
獨過追憶歲月,或許此生不會懂。

原來是那麼深愛你,
此際伴著我追憶的心痛。

又再想起你,抱擁飄飄白雪中,
讓你心中暖,去驅走我冰凍。

冷風催我醒,原來共你是場夢,
像那飄飄雪淚下,弄濕冷清的晚空。

原來是那麼深愛你,此際伴著我追憶的心痛。
原來是那麼深愛你,此際伴著我追憶的心痛。

飄雪 Can You Tell Me Now? (英語/粵語/國語)

(英語)
Would you tell me dear if this love we have is true.
I feel so unsure, that it's making me blue.
You are all I have, and no other will I love.
And it hurts me inside when I saw you holding her.
Would you know my name when we touch our lips to kiss,
Or is it just a game, just a game on your lips.

Lovers come and go, and so will I not for long.
Though it hurts deep inside, I will still be holding you.
Can you tell me now? Tell me Now.
Can you tell me that love is here to stay.

(粵語)
又見雪飄過,飄於傷心記憶中,
讓我再想你,卻掀起我心痛。
早經分了手,為何熱愛尚情重,
獨過追憶歲月,或許此生不會懂。

原來是那麼深愛你,
此際伴著我追憶的心痛。

(國語)
說情缘太濃,為何相聚太匆匆,
說情缘太淡,為何分離又重逢,
不怨命作弄,只怨自己情太重,
怎能頻頻回首,已經遠離的飛鴻。

期盼還能够遇見妳,彷彿等待着飄雪的深冬。
期盼還能够遇見妳,彷彿等待着飄雪的深冬。

1 則留言:

  1. 另一個英文版
    https://www.youtube.com/watch?v=zXJsHdkSX3U

    回覆刪除