2010年5月23日 星期日

往事似雲 / Tennessee Waltz

姚莉 - 往事似雲
原曲:Tennessee Waltz
作曲:Redd Stewart/Pee Wee King
填詞:范文曲

此怨不完,此忙不盡,舊曲頻頻不肯停,
我的人兒呀,你太忍心。

記得那年,一個春天,他人向你訴衷情,
我的人兒呀,離我遠行。

在那夜深人靜,往事片片似雲,
我的心兒呀,何日安寧。

月兒淒清,蟲兒悲鳴,舊歌勾起舊心情,
我的人兒呀,你太忍心。

Patti Page - Tennessee Waltz
written by Redd Stewart and Pee Wee King in 1947

I was dancing with my darlin' to the Tennesse waltz
when an old friend I happened to see.
introduced her to my loved one,
and while they were dancing
my friend stole my sweet-heart from me.

I remember the night and the Tennessee waltz.
Now I know just how much I have lost.
Yes I lost my little darlin' the night
they were playing the beautiful Tennessee waltz.

I remember the night and the Tennessee waltz.
Now I know just how much I have lost.
Yes I lost my little darlin' the night
they were playing the beautiful Tennessee waltz.

1 則留言:

  1. 这一舞 - 刘彩玉 (粤)
    www.xiami.com/song/129814

    悠扬乐韵 悠然在渗 遗忘是他 偏偏舞动
    不管我 着急这面容
    平凡是我 从无自信 从来未懂 把握美梦
    他所有 亦比我出众
    *
    人如荡于星际 怎么教人着迷
    他的双眼 在解答 问题
    从未预计 来回伴侣 来回为他 施展美丽
    这一舞 像失去 一切

    红男绿女 含情面对 随着乐曲 编写散聚
    不知到 在失意 是谁
    人无伴侣 如何面对 陪伴泪光 一起顾虑
    曲终了 便不再 一对

    回覆刪除