2010年11月30日 星期二

默默的相思 / 諾言 / Sukiyaki (Ue O Muite)

蓓蕾 - 默默的相思
作曲:Sukiyaki
填詞:葉雯

我假裝歡歡喜喜,把頭抬起,
獨自徘徊,徘徊在春風裏,
星兒在閃爍,教我想起,想起失去的一個春季。

我假裝歡歡喜喜,把頭抬起,
獨自流連,流連在秋風裏,
月兒多明亮,教我想起,想起失去的一個秋季。

記得我和你,兩相依在一起,
相依星月下,訴說著情和意。

我假裝歡歡喜喜,把頭抬起,
默默相思,相思在我心底,
但願有一天再遇見你,回到失去的甜蜜時期。

麗莎 - 諾言 (粵語)

你許一個諾言,要把真愛共全,
縱分開亦要不拋棄相愛心堅,盼我共守,
不可變遷,愛你一生到永遠。

我許一個諾言,要把真愛共全,
我的心,為你緊鎖了守到團圓,
對你認真,深深眷戀,那個都不可以霸佔。

你也帶走我的愛到異地,
我每一分每一秒都掛牽。

你許一個諾言,我許一個諾言,
兩顆心,誓要把真愛保證共存,
盼你內心,好比我心,
永遠將一生愛奉獻。

美滿婚姻,我相信會實現,
我要祝福,要禱告等那天。

你許一個諾言,我許一個諾言,
兩顆心,誓要把真愛保證共存,
盼你內心,好比我心,
永遠將一生愛奉獻。
永遠將一生愛奉獻,
永遠將一生愛奉獻。

Crystal - Sukiyaki

Sukiyaki (Ue O Muite)

Kyu Sakamoto - Sukiyaki - Ue O Muite Arukou

8 則留言:

  1. 眉頭不再猛皺 (Sukiyaki).mp4
    https://www.youtube.com/watch?v=U0AEav6DdiE

    梅艷芳 - 願今宵一起醉死 1989
    https://www.youtube.com/watch?v=UM_d8quqeBU

    Kong Ling - Sukiyaki 196x
    https://www.youtube.com/watch?v=q81e5ExtOhY

    Best Sukiyaki Version
    https://www.youtube.com/watch?v=AMQOAdqkXGs

    回覆刪除
  2. 龍千玉-烏龍茶-KTV (台語)
    www.youtube.com/watch?v=SRQsnHQfcSU

    回覆刪除
  3. Susan Boyle - The First Star - Sukiyaki
    www.youtube.com/watch?v=etUc2lbd2Xo
    Look at the sky
    There are stars shining bright
    Make a wish, as you did as a child
    Even if you don't move for awhile
    It doesn't mean that you're crying

    Look at the sky
    Look for the first star this night
    It will lead the star parade blue and white
    Even if you don't find it tonight
    It doesn't mean that you're not trying

    Spring will come soon, greens awaiting to grow
    Summer afternoon, we are all moving slow

    Look at the sky
    And find the man in the moon
    Casting a spell or riding his swing and croon
    And if you are not in the mood
    It always helps to keep on trying

    Lalala [humming]
    Even if you don't move for awhile
    It doesn't mean that you're crying

    Autumn is here now, filled with colorful leaves
    Winter will take a bow, with its silverly peaks

    Look at the sky
    There are stars shining bright
    Make a wish, as you did as a child
    Even if you don't speak for awhile
    It always means that you're still wishing

    It always means that you're still wishing

    回覆刪除
  4. 許冠英 - 你我人人知
    www.youtube.com/watch?v=4CpgnDvfE4U

    喂拍拖今晚合時 有心點會話遲
    我細細聲 話你知
    倘你今晚不依 我會冇藥醫
    傷心到痴 人人知蝦妹我共你

    去拍拖今晚合時 最好不要遲疑
    咪咋家依 話我知 今晚收工睇戲
    我去買定張七點半飛
    同埋蝦妹咧拍住去
    #
    嘆下漢堡包 你歡喜我樂意
    買隻炸雞臂 兩家分起世淺

    我兩家體貼入微 更加好過舊時
    我要細細聲 話你知
    早已一心一意 愛到似白痴
    痴心個痴 猶如孖公仔我共你

    repeat #

    人人知蝦妹我共你

    回覆刪除
  5. 蕭芳芳 唱 Sukiyaki and Edelweiss
    www.youtube.com/watch?v=Vy7Ec5xXTkA

    回覆刪除
  6. 鄧瑞霞《串串相思》粵語,填詞:郭炳堅(1987年《癡心永不變》大碟)
    怕看雪花已落時 再要等到何時
    每每想起淚似珠 只有偷訴月兒
    對你情癡 朝想晚思 每次想跟他吐露愛意
    說過永相守相依 也說真心真意
    串串相思誰會知 只怨歸意恨遲
    愛到若癡 對你心始終也未悔意
    *記往倆相依 在花間訴蜜語
    句句愛癡癡 像一首心愛詩
    愛你心不再猶疑 愛你心不會動移
    串串相思誰會知 只怨歸意恨遲
    對你情癡 想講你知 對你心始終也未悔意*

    回覆刪除
  7. 陳淑樺《Sukiyaki - It's all because of you》 填詞:Kenny Ball(1988年《Hold Me Now》英文專輯)
     
    It's all because of you,
    I'm feeling sad and blue,
    You went away, now my life is just a rainy day,
    And I love you so, How much you'll never know,
    You've gone away and left me lonely,

    Untouchable memories, Seem to keep haunting me,
    Our love so true, That once turned all my gray skies blue,
    But you disappeared, Now my eyes are filled with tears,
    And I'm wishing you were here with me,

    Soaked with love all my thoughts of you,
    Now that you're gone I just don't know what to do,

    If only you were here, You'd wash away my tears,
    The sun would shine, Once again you'll be mine all mine,
    But in reality, You and I will never be,
    Cause you took your love away from me ,
    (Sayonara)

    回覆刪除
  8. 壽喜燒 - 霜華 雪華
    www.youtube.com/watch?v=1zTws5sUR8Y

    回覆刪除