2010年12月27日 星期一

忘不了的你 / 夢痕 / Colors of the Rainbow



 
靜婷 - 忘不了的你
作曲:姚敏
作詞:葉雯

明知道我不該愛你,為什麼好像有聯繫,
我也曾決意想忘記,一轉眼偏又想起你。

明知道我不該想你,為什麼好像有回憶,
我也曾決意想忘記,一轉眼偏又惦記你。

你莫非有魔力,總叫我懷念你,懷唸著你的情意,
你莫非有魔力,總叫我盼望你,盼望著和你在一起。

明知道我不該愛你,為什麼好像有聯繫,
我也曾決意想忘記,一轉眼偏又想起你。

你莫非有魔力,總叫我懷念你,懷唸著你的情意,
你莫非有魔力,總叫我盼望你,盼望著和你在一起。

明知道我不該想你,為什麼好像有聯繫,
我也曾決意想忘記,一轉眼偏又想起你,
一轉眼偏又想起你。

 
青山 - 忘不了的你
世紀情懷金曲演唱會
2010年3月29及30日

 
歐儷雯 - 忘不了的你

 
詹小屏 - 忘不了的你 Colors of the Rainbow

I saw the colors of the rainbow
Up there against the distance sun glow
The air was soft and blue birds could hide
I wished that time was on my side
So I could ride that pretty rainbow
And fly across the western sky
So come with me and you'll see my friend
The colors of the rainbow's end

I always remember of how we used to meet
I heard sweet songs up above
The meadow was so green when I sat down to dream
That was the time when I found love

I saw the colors of the rainbow
Up there against the distance sun glow
One summer's days that rainbow came
To chase away the morning rain

I always remember of how we used to meet
I heard sweet songs up above

I saw the colors of the rainbow
Up there against the distance sun glow
One summer's day that rainbow came
To chase away the morning rain

I sat down to dream
And that was the time when I found love

 
蘇珊 - 忘不了的你 Colors of the Rainbow

 
麗莎 - 夢痕

3 則留言:

  1. 憔悴的花 - 崔妙芝
    5th song (11:52-15:02) in
    1975年 崔妙芝 - 「深深的爱着你」专辑 (粤语) (12首)
    www.youtube.com/watch?v=6AxX8bZuPcA

    回覆刪除
  2. 當初識錯你 - 李香琴
    www.youtube.com/watch?v=1xBdgn2tDyM

    當初輕信情話與愛詞 錯信情人是愛心真摯
    緣定終身 將我心許你 願情人一生相靠倚

    不應輕信情話與愛詞 你太負情負我心真摯
    唯怨當初 將我心許你 問為何當初識錯你

    你變心你變心 將愛苗盡折毁
    悔我為情心太癡 郎負我郎負我
    一朝將我抛棄 思住事難忘復傷悲

    今番知錯 唯恨悔太遲 慨嘆舊盟舊約不堪記
    迎得傷心 一串相思句 恨為何當初識錯你

    回覆刪除
  3. 杜平-痴心痴情 (歡樂人生插曲)
    last song (19:14-end) in
    1970年 香港粤语电影 - 「欢乐人生」插曲专辑(5首)
    www.youtube.com/watch?v=m5nVaZmnvoo

    回覆刪除