2010年12月16日 星期四

白色聖誕 / 銀色聖誕 / 寂寞聖誕夜 / White Christmas

方逸華 - 白色聖誕 (國語)

我陶醉在那美夢中,靜聽那聖誕晚鐘,
窗外白雪飄飄飛過,那窗內人兒,滿臉笑容。

我仰望天空,月光閃耀著銀色光榮,
象徵幸福到我夢中,祝福聖誕快樂無窮,
象徵幸福到我夢中,祝福聖誕快樂無窮。

美黛 - 銀色聖誕 (國語)

我夢見你到我夢中,並肩靜聽聖誕晚鐘,
窗外白雪飛舞飛舞,窗内人兒,滿臉笑容。

我夢見一棵聖誕樹,銀色的一棵聖誕樹,
發出光芒象徵幸福,祝福年年聖誕幸福。

窗外白雪飛舞飛舞,窗内人兒,滿臉笑容。

我夢見一棵聖誕樹,銀色的一棵聖誕樹,
發出光芒象徵幸福,祝福年年聖誕幸福。

麗莎 - 寂寞聖誕夜 (粵語)
作詞:潘焯

恨你薄情善變,眼底渡聖誕已不似往年,
恨你高攀,負心悔盟言,全不記念,痴心相眷戀。

恨你另尋淑眷,暗中離別也不對我直言,
訊息不通,未許重見,誓約相依,都是偽騙。

恨你高攀,情義全變,令我孤單,終日恨怨。

Il Divo - White Christmas

I'm dreaming of a white Christmas,
just like the ones I used to know
Where the treetops glisten and children listen
to hear sleigh bells in the snow

I'm dreaming of a white Christmas,
just like the ones I used to know
Where the treetops glisten and children listen
to hear sleigh bells in the snow

I'm dreaming of a white Christmas,
with every Christmas card I write
May your days be merry and bright,
and may all your Christmases be white

I'm dreaming of a white Christmas,
just like the ones I used to know
May your days be merry and bright,
and may all your Christmases be white

I'm dreaming of a white Christmas,
with every Christmas card I write
May your days be merry and bright,
and may all your Christmases be white

May your days be merry and bright,
and may all your Christmases be white

沒有留言:

張貼留言