2012年2月22日 星期三

你何必躲避 / 前程夢 / The World Is Getting Smaller

 
徐小鳳 - 你何必躲避
 
我這樣愛你,我這樣想你,為什麼你不理,
你總是對我,無情又無義,你忍心把我棄。

你何必,何必要躲避,我們在一個世界裡,
你縱然鑽進那大海裡,我總可以找到你,
我總可以找到你。

我這樣愛你,我這樣想你,為什麼你不理,
你總是對我,無情又無義,你忍心把我棄。

你何必,何必要躲避,我們什麼都好商議,
你儘管無情又無義,我總可以原諒你,
我總可以原諒你。

我這樣愛你,我這樣想你,為什麼你不理,
你總是對我,無情又無義,你忍心把我棄。

你何必,躲避又躲避,躲避這辦法不澈底,
你縱然去天涯又海角,我也能夠找到你,
我也能夠找到你,我也能夠找到你。
 
  
張露 - 你何必躲避 / The World Is Getting Smaller
  百合二重唱 - 前程夢
 
當你在成長,漸漸的成長,可曾覺得迷惘,
當你在成長,漸漸的成長,可曾覺得彷徨。

隨著年歲的增長,多少美夢已滅,
娓娓的天地界,多少事物在變遷。

當你在成長,漸漸的成長,可曾覺得迷惘,
當你在成長,漸漸的成長,可曾覺得彷徨。

隨著年歲的增長,多少美夢已滅,
娓娓的天地界,多少事物在變遷。

龍鳳淹沒了天眼,人們取代了童話天地,
遙遠而又茫茫的前程夢,早吞噬了純真,
也吞噬了童年。

當你在成長,漸漸的成長,可曾覺得迷惘,
當你在成長,漸漸的成長,可曾覺得彷徨。

農荒淹沒了田野,我們取代了童話天地,
遙遠而又茫茫的前程夢,早吞噬了純真,
也吞噬了童年。
 
  
Mark Dinning - The World Is Getting Smaller
 
Dum diddly-hi-dee Dum diddly-aye
Where can you hide away
Dum diddly-hi-dee Dum diddly-aye
Where can you hide away

The world is getting smaller
The population grows
Where oh where can sweethearts go
When they want to be alone
Out to the park we went walking
To a quiet spot by the lake
We found some kids playing cowboy there
And they wouldn't go away
So no romance that day

Dum diddly-hi-dee Dum diddly-aye
Where can you hide away
Dum diddly-hi-dee Dum diddly-aye
Where can you hide away

We thought that we had the Answer
A drive-in movie we planned
But the only place we could find to park
Was next to the pizza stand
And man, that's a busy stand

Dum diddly-hi-dee Dum diddly-aye
Where can you hide away
Dum diddly-hi-dee Dum diddly-aye
Where can you hide away

The world ss getting smaller
And let me ask you this
Where oh where can sweethearts go
When they want steal a kiss
To lovers' lane we went driving
When we parked, what did I find
My own kid sister was in the car
That was parked by next to mine
And love withered down the line

Dum diddly-hi-dee Dum diddly-aye
Where can you hide away
Dum diddly-hi-dee Dum diddly-aye
Where can you hide away

沒有留言:

張貼留言